Ännu en blogg?

Ja-a, tydligen. Hej på er. Vet inte om jag borde börja med att introducera mig eller bara berätta något roligt och låtsas som att jag vet vad jag håller på med. Dock vet jag inte varför någon skulle klicka in här och börja läsa mitt första inlägg utan att alls veta vem jag var.

Jag är i alla fall Maria. Jag tycker om blommiga kläder, te och glitter. Jag har en mamma, en pappa, en storebror och fyra katter som jag inte har träffat på ett tag nu eftersom jag har sökt mig ner till södra Finland för att spendera jullovet med den mysigaste personen jag känner.

Idag har jag struntat i allt vad ansvar och produktivitet heter och funderat på vad jag ska göra de nu kommande två timmarna och tjugotvå minuterna jag måste vänta innan Oliwer ska sluta jobba och ge mig uppmärksamhet. Jag ska gå ut och gå och jag ska köpa en limsa utan kalorier, det har jag bestämt. Men sen vet jag inte. Kanske det går om jag är riktigt långsam. Jag skulle kunna planera min bandkurs jag ska ha i vår, eller göra klart de där matteuppgifterna jag glömde lämna in förra året, men jag har ju fortfarande jullov och då har jag väl rätt att vara lite lat ändå?

Jag fick värsta Superjullovet i år. Jag blev så glad när jag fick höra det. Det är så skönt. Den trettonde börjar jag skolan igen. lovar jag att jag ska börja ta ansvar igen. Då ska jag vara en duktig elev och ta tag i alla uppgifter jag hittills ignorerat. Men just nu tänker jag bara njuta av att inte ta ansvar och fortfarande kunna sova hur länge jag vill på morgonen.

Nu ska jag aktivera mig. Puss på er.

Image
Så här charmig ser jag ut medan jag sitter och lyssnar på Kent i min pojkväns säng och väntar på att klockan ska bli fyra.

4 thoughts on “Ännu en blogg?

Leave a Reply

