Papegojor och glitter.

Gårdagen blev ganska fin med tanke på att jag inte gjorde så mycket. Jag promenerade runt i regnet i två timmar och höll nästan på att gå vilse. Men bara nästan. Sen småpratade jag med kvinnan i Tiimarikassan och såg två stycken papegojor i ett fönster. Fick med mig glitter, klistermärken och ett rosa häfte från det äventyret. Onödigt, men nödvändigt på samma gång. Min blommiga tröja luktade curry hela dagen av någon orsak.

Idag vaknade jag klockan halv två, vilket var alldeles för sent men skönt ändå. Brukar intala mig själv att jag ärvt min pappas uppochnervända dygnsrytm, så känns det liksom inte lika farligt att jag är lat och sover så länge så fort jag får chansen. Fick duscha, äta och klä på mig i Supertakt och sen fick jag träffa söt-Hajat och mysa med henne så länge herr pojkvän var duktig och jobbade.

Glassätande och TV-tittande är också sådant som hänt i dag. Glassen var god. TV-serien är bra. Jag är glad.

Här är en bild på mig och Snövit Ann-Sofie som avslut. Jag skulle se söt ut och misslyckades. Heja!

Image

Leave a Reply

