Halvårsdag.

“Jag förväntar mig ett jättegulligt blogginlägg den 11:e, bara så att du vet.”

Oj, press!

I ett halvår har vi klarat av att pendla mellan Jakobstad och Pargas så ofta vi haft tid och möjlighet, och detta har firats idag med bland annat morgonmålsgodis/kaffe/limsa (Igår påstod jag att jag var bäst i världen på att plocka lösgodis, och det har jag nu fått bevisa två gånger. Det är sant också) och filmen Gravity på bio i Åbo. Efter det, med magarna fulla av endast den bästa sortens godis, bestämde vi/jag att det skulle vara en bra idé att köpa yoghurtglass före vi åkte tillbaka till Pargas. Det gjorde vi. Jordgubbar på, och den var god.

Långdistans är jobbigt, men det har varit värt varenda sekund. Långa dagar av väntan, saknad och frustration spelar inte längre någon roll när man träffas igen. Allt sådant glöms liksom bort när man får se varandra igen. Finns ingen som jag känt mig så bekväm med förut. Det känns rätt, helt enkelt. Tillsammans med honom känns allt lite lättare och bättre än det annars gör.

I kväll ska vi mysa och äta frukt. I morgon åker jag hem. Efter 18 dagar tillsammans kommer det kännas konstigt att vara ensam igen. Jag är van med det här nu, att vara här med honom. Jag vill inte tänka på hur det kommer att vara när jag kommer hem.

Men just nu har vi fortfarande 24 timmar att spendera tillsammans, och jag tänker njuta av varenda sekund.

Image

Leave a Reply

