Hemma.

Jag tillbaka i Jakobstad, vilket känns lite konstigt efter att ha varit borta i nästan tre veckor. Det tog en stund innan jag insåg att det faktiskt är det här som är hemma, inte Pargas. Så kan det gå.

Det har ändå varit roligt att få träffa familj och vänner igen. Och katterna. Lillbusen har växt massor sedan jag såg honom sist.

Idag har jag klarat av två gymnasielektioner, tröstätit godis, dragit en sväng till biblioteket för att låna två böcker och spelat candy crush. Ikväll står ett Grey’s Anatomy maraton på schemat. Jag lindar in mig själv i tusentals filtar och bär omkring på kramdjurskatten som doftar sommarminnen för att inte dö av saknad. Känner mig lagom löjlig. Lyssnar på mamma som talar med hungriga katter i köket. Det känns helt okej ändå.

Photo on 1-13-14 at 4.24 PM #3
Att ta selfies med busiga katter är svårt och jag är precis lika trött som jag ser ut

Leave a Reply

