Tågunderhållning.

Jahaja, hej! Jag blev utmanad av fina Jennie, så here goes!

 

1. Berätta 11 saker om dig själv
2. Svara på frågor som den du fått utmaningen av ställt
3. Hitta på 11 egna frågor som du ställer till dem du utmanar
4. Välj några bloggar du vill utmana
5. Man får inte utmana den man fått utmaningen av.

 

11 saker du eventuellt-redan-men-kanske-inte visste om mig!

 

1. Jag är beroende av te.
2. Jag tycker om att umgås med folk, men om jag inte känner någon tillräckligt bra har jag oftast riktigt svårt för att prata.
3. Jag såg på Frozen för några dagar sen och jag är fortfarande hur peppad som helst över det. Den var så bra att jag dog.
4. Oavsett vart jag är på väg eller hur länge det tar så lyckas jag alltid hitta minst en person på varje tåg som jag inte tycker om. Så är fallet även idag.
5. Jag har ett ärr i pannan som jag fick när jag face-plantade i en stentrappa som barn och fick sys ihop av de snälla sjukhusmänniskorna.
6. Jag vet inte riktigt vad jag håller på med eller vart jag är på väg för tillfället, så där i allmänhet, vilket inte känns så värst bra.
7. Jag älskar att shoppa så länge det inte handlar om byxor. Byxprovning är värsta ångestfesten.
8. Jag blir stressad allt för lätt, oberoende om det är för att jag har för mycket eller för lite att göra.
9. Mitt självförtroende skulle bra kunna förbättras tycker jag.
10. Kramdjurstigern jag haft sedan jag var fyra år gammal sover fortfarande i min säng.
11. Jag älskar katter (surprise)

 

Bild

Jennies frågor, aaa! 

 

 1. Vem/vilka betyder mest för dig?
Familjen, vännerna och pojkvännen. Och katterna, så klart.

 

2. Vad är ditt största intresse?
Det är ju nog musiken.

 

3. Hur tror du världen ser ut om 10 år?
Oj! Flygande bilar? Talande katter? Enhörningar, tack! Jag vet inte. Men jag hoppas att den blir bättre på något sätt. Höhö.

 

4. Hur ser ditt drömhus ut?
Bild

 

5. Favoritårstid?
Sommar sommar sommar! Ljusa nätter, varmt väder, finare kläder och inte lika många lager som man behöver nu på vintern. Längtar!

 

6. Vad gör du helst en fredag kväll?
Antingen så umgås jag med vänner eller så stannar jag hemma och myser, beroende på vad som känns bättre och hur jag mår.

 

7. Följer du några tv-serier? Isf vilken/vilka?
Om det är följer som i att jag kollar senaste avsnittet när det kommer ut så är det Glee, American Horror Story, Hannibal, Orange is the New Black, How I Met Your Mother och Sherlock för tillfället. Andra TV serier som jag inte hunnit ikapp med men ändå kollar på är Doctor Who, Supernatural, Pretty Little Liars, Breaking Bad, Elementary. (What a life)

 

8. Vad gör dig extra glad?
Kramar, glitter, att ta långa promenader bara för att jag vill och inte för att jag “måste”, blommiga mönster, såna där dagar när jag bara känner mig bra av någon orsak, doftljus, myskvällar, nystädat rum, varmt väder, korta skoldagar, klänningar, när någon säger att någonting påminde dem om mig, stickade sockor. The list goes on.

 

9. Vad ville du som barn bli när du blir stor?
Fick frågan “vad vill du bli när du blir stor?” när jag gick i dagis och då svarade jag att jag ville bli en flicka. Senare var jag helt säker på att jag skulle bli frisör, prinsessa eller popstjärna.

 

10. Välj en vän/släkting och berätta varför den personen är så bra!
Okej, alltså. Det här är min vän Ida. Hon är riktigt superbra.
Bild
  • Hon och jag har varit vänner sedan vi var tre år gamla och med henne kan jag prata om allt. Oberoende om det är jätteviktigt eller helt meningslöst så lyssnar hon.
  • Hon är så söt att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
  • Hon inspirerar mig.
  • Fast hennes humor är ungefär lika dålig som min så får hon mig alltid att skratta.
  • Hon är bara bäst.
  • Hon så himla fin. Utseendemässigt och som person.
  • Bäst.

 

11. Morgonpigg eller morgontrött?
Humöret kan vara bra eller dåligt på morgnarna, men trött är jag nog alltid.

 

Mina frågor, woo!

 

1. När kände du dig riktigt glad senast och vad var orsaken?
2. Vilket är ditt favoritgodis?
3. Var ser du dig själv om fem år?
4. Har du några planer för sommaren? Om så, vad är dom?
5. Vilket är ditt favoritdjur?
6. Vilken låt har oftast snurrat i huvudet under den senaste tiden?
7. Klänning, kjol eller byxor?
8. Om du var en superhjälte, vad skulle du heta och vad skulle dina krafter vara?
9. Hur spenderar du helst din fritid?
10. Skulle du hellre bo ute på landet eller inne i stan?
11. Te eller kaffe?

 

Jag utmanar

 

 

Färdigt.
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
3 thoughts on “Tågunderhållning.

  1. Ida says:

    Alltså jag förstår inte hur du kan tycka att jag e bra och ~inspirerande bc du e du å DU e ju så himla bra å (super)inspirerande å fin (så fin så att det e lite pinsamt för andra), men whatever floats ur boat, i guess.
    (Nä vadå sen?)

Leave a Reply

