Hej bloggen, jag lever.

Fattigt. Fick min plånbok stulen igår. Bryr mig inte så mycket om pengarna i den, men resten skulle jag gärna vilja ha tillbaka. Skulle ni se en svart avlång plånbok med guldfärgad kedja får ni gärna höra av mig. Där i finns studiekort, bibliotekskort och bankkort i mitt namn.

Sommarlovet går. Det händer inte så mycket, och det har inte riktigt levt upp till mina förväntningar. (Läs: inte alls) Men det går. Höjdpunkten måste ha varit Ruisrock. Fredagen och söndagen var fina. Lördagen sög, men Maggio lyckades rädda den lite grann.

Just nu ligger jag hemma. Har spytt hela morgonen (take a guess) och missade därför prideparaden. Vilket suger, trots att jag vet att det var rätt beslut.

Yngsta katten i huset har blivit smittad av min ätstörning. Japp. Han äter och äter, och allt handlar om mat. Han blev född utomhus, så ända sen dess är han helt obsessed med att äta varje gång det finns något i matskålen. Eller när någon går mot köket. Eller bara hela tiden. Men vet ni vad? Tjocka katter är bara mysigare. Synd att det inte är likadant med mig.

Annars under min oplanerade bloggpaus har det hänt både mycket och lite. Ruisrock, som jag redan nämnde. (Fick se The 1975. Jag menar !!!!!) Så har det varit lite turer till både vår villa här uppe och Oliwers familjs villor (stugor, ursäkta) i nedre delen av Finland. Det har varit hur bra som helst. Såklart:

Photo 2014-06-21 14 30 38

Jag har inga egentliga planer för resten av mitt sommarlov, jag får bara ta det som det kommer. Är inte så säker på var jag står just nu så lite lugn och ro kanske vore bäst. Eller jag vet inte. Nu på måndag ska jag, mamma, pappa och famo åka iväg till Ikea. Det är nåt. Det ser jag också fram emot.

One thought on “Hej bloggen, jag lever.

Leave a Reply

