050814

“Mår du bra?”, “Har du ätit något idag?”, “Känns det jobbigt?”

Nej, nej, ja.

Hej. Jag är singel. Jag kan hans nummer utantill och oavsett hur mycket jag vill sluta så hoppas jag fortfarande. Min kontaktperson på kliniken frågade mig igår om jag fortfarande skriver. Jag skrev dagbok varje dag den tiden jag mådde som sämst, men jag har slutat. “Bloggar du?” frågade hon sen. Det gör jag, men det känns ganska konstigt att slänga ur mig mina tankar och känslor här var vem som helst skulle kunna läsa dem. Inte för att antalet människor som bryr sig i vad jag skriver och säger inte är stort. Skulle hela världen plötsligt bestämma sig för att kolla in min blogg skulle den finnas här.

Orsaken till att jag faktiskt skriver det här är inte för att jag vill att folk ska tycka synd om mig. Vill ni göra det så varsågod, men det är inte syftet. Jag vill bara inte att någon ska fråga mig om Oliwer. För jag lovar att det skulle resultera i en gråtande Maria.

Jag kämpar vidare.

One thought on “050814

Leave a Reply

