Dieter och matsalar.

Något som jag stötte på idag är att det finns människor som tycker att matsalen är den bästa platsen att prata om bantning på. Är inte detta helt idiotiskt? Där sitter flera människor, bekanta och obekanta, och äter. Så bestämmer sig någon för att tala om att inte äta. Genialiskt. “Jag åt bara ett mål om dagen.” Snälla du, det är inte hälsosamt någonstans. Och eftersom var tionde tjej i Jakobstad enligt undersökning har någon form av ätstörning finns det en stor risk att man råkar på en sådan. Det hände idag, och här sitter jag nu och skriver om det. Varför? För jag är nere i en svacka just nu som jag försöker komma ur och det enda jag ville idag var att få äta min lunch utan ångest i lugn och ro och trevligt sällskap. Det förstörde du. Jag hoppas verkligen du skäms och att du tänker efter lite mera nästa gång.

2 thoughts on “Dieter och matsalar.

  1. Mirjam says:

    ÅÅH jag blir så hemskt upprörd när jag läser sånt här. men jag hejar på dig och tror på dig och tycker du är grym för att du vågar säga emot när du skriver här.
    och förresten, nu har jag beställt biljett till Veronica Maggio i Vasa, så vi ses!!

Leave a Reply

