Abort?

Detta verkar vara extra omtalat just i kväll, och jag som alltid vill lägga näsan i blöt tänkte att, hey, varför inte dela några av mina åsikter? Här får ni dem kort. (Vill ni veta mera kan jag skicka länkar på blogginlägg o dyl. jag diggar angående ämnet)

  1. First things first, abort är inte mord och ett foster är inte en människa.
  2. Är du en man som aldrig kommer behöva göra en abort fattar jag inte varför du tycker att din åsikt borde höras.
  3. No uterus, no opinion.

Men forrealz, tror ni att någon kvinna väljer att göra abort för att hon tycker att det är en rolig grej? Nej, precis. Abort är en sista utväg när man känner att man inte har tillgång och möjlighet att ta hand om ett barn.

Jag är för abort. Skulle jag någonsin bli gravid utan att det var planerat och utan att jag kände mig redo, psykiskt eller ekonomiskt eller av vilken orsak som helst, för att ta hand om ett barn så känns det bra att veta att det finns en lösning. Hellre det än att jag måste leva med ett barn jag inte egentligen ville ha. Tror inte att det skulle vara bra för någon.

One thought on “Abort?

  1. Sara says:

    Hej Maria!
    Gillar starkt dina åsikter och att du vågar stå upp för dem!!
    Kan du skriva ett inlägg om homosexualitet skulle vara intressant
    vad du tycker om alla möjliga frågor inom det ämnen.

Leave a Reply

