Att tycka om sig själv

Nu tänker jag peppa mig själv lite. En lista där man ska skriva positiva saker om sig själv cirkulerar i bloggvärlden just nu, och jag må vara sen med att haka på trenden men jag tänker skriva den ändå. Det är så viktigt att ibland påminna sig själv om vad man är bra på och tycker om hos sig själv. Oftast när man talar om sig själv gör man det med en negativ klang, det är något som jag själv försökt göra mindre. Så, här är min lista. Med lite ostiga peppbilder också.

5 saker jag är bra på

  • Sjunga
  • Skriva låtar
  • Dansa framför spegeln
  • Mysa
  • Ta selfies

tumblr_n1xty6uES41rpu8e5o1_1280

5 saker jag gillar med min kropp

  • Mina ögon
  • Mina händer
  • Mina recovery boobs (yessir)
  • Mina kindben
  • Mitt kaotiska hår

tumblr_mq33oxQ0QZ1s8mgkyo1_500

5 saker jag är stolt över

  • Hur långt jag har kommit i mitt tillfrisknande
  • Att jag nu har kunnat börja lämna huset utan smink
  • Att jag inte vägt mig på flera månader
  • Att jag har en roll i musikalen Natten Är Ännu Ung (p.s. ni kommer väl och tittar?)
  • Att jag vågar stå för mina åsikter och säga vad jag tycker

tumblr_n2pbmmJVEf1rpu8e5o1_500

5 saker jag är tacksam över

  • Min underbara familj
  • Att jag fått växa upp i en trygg miljö
  • Att jag fick en tid till Fredrikakliniken så snabbt efter att vi hört av oss första gången
  • Att jag har en fungerande kropp
  • Mina underbara vänner

tumblr_mc9ljd60KV1qb7fuio1_r1_500

Leave a Reply

