Treat yo’ self

Om det är något jag är både bra och dålig på så är det att skämma bort mig själv. Ofta när jag känner för det har jag idétorka. 

Här kommer några exempel på saker man kan göra för att ta hand om sig själv om man gör det för sällan, typ som en referenslista för er och för mig själv. Detta är alltså saker som fungerar för mig. Om du inte gillar något av detta finns det massor med tips om man googlar.

  • Lacka naglarna
  • Gosa med ett husdjur
  • Städa rummet
  • Blanda ihop en smoothie…
  • …eller varför inte baka något?
  • Ta upp kontakten med någon du inte pratat med på ett tag
  • Möblera eller dekorera om ditt rum
  • Skriv brev åt någon
  • Rör ihop en hår- eller ansiktsmask av vad du hittar i köket

Pusshej, ta hand om er!

Leave a Reply

