Gamla tankebanor

Är trött på att stänga in allt. Stänga in och hålla allt för mig själv till den grad att det blir för mycket för att jag ska kunna öppna upp, för om jag skulle försöka skulle jag bryta ihop. Samtidigt så håller jag in alla tankar och känslor tills det blir för tungt och jag exploderar. Har alltid sagt att det är sådan jag är, att jag gör det för att jag alltid gjort så och det är det jag känner till. Men det är inget vidare bra sätt att hantera saker på. Speciellt när man har så många tankar i huvudet som snurrar. Skulle vara skönt att få lätta på hjärtat, men det blir en sådan stor grej att det känns som att jag ska dö när jag försöker.

Försöker även hålla ihop för det är inte mycket kvar nu. Inte mycket kvar av något. Snart går jag ut skolan, snart flyttar jag bort från mamma och pappa och katterna och kliniken och jag har länge varit säker på att det kommer gå bra, men hur ska man veta säkert? Visst, jag äter, men hur mår jag? Ibland bra, men den senaste tiden har det känts som att snedstegen blivit fler.

Känner mig stadigare än någonsin men samtidigt så skakig hela tiden. Ställer in och gömmer mig istället för att ta tag i saker och möta ångesten, så som jag sagt att jag ska göra. Vara lite extra stark och vara stolt över det när jag inser att det gick om och att jag inte dog och att jag inte är en sämre människa efteråt. Det går om för att jag undviker, inte för att jag tar tag i något och växer av det.

Ha förståelse, jag är rätt kaotisk just nu.

2 thoughts on “Gamla tankebanor

Leave a Reply

