Meat is Murder

Heifer whines could be human cries
Closer comes the screaming knife
This beautiful creature must die
This beautiful creature must die, a death for no reason
And death for no reason is murder

And the flesh you so fancifully fry is not succulent, tasty or kind
It’s death for no reason, and death for no reason is murder

And the calf that you carve with a smile
It is murder
And the turkey you festively slice
It is murder
Do you know how animals die?

Kitchen aromas aren’t very homely
It’s not “comforting”, cheery or kind
It’s sizzling blood and the unholy stench of murder

It’s not “natural”, “normal” or kind
The flesh you so fancifully fry
The meat in your mouth as you savour the flavour
Of murder

No, no, no, it’s murder
No, no, no, it’s murder
Oh … and who cares about an animals life?

5 thoughts on “Meat is Murder

  1. Maj says:

    Veganism är verkligen det enda rätta. Gör så ont att vara medveten om allt men gör ännu mera ont att delta i all skit som vi människor utsätter djuren för.

    • mariawingren says:

      Håller sååå med! Så skönt med någon med samma tankar! Blir verkligen psykiskt tungt med folk som tyder att det är okej att äta kött. Tack för denna kommentar. ❤

  2. Jag says:

    Hur tycker ni det skulle låta om man skulle byta ut ordet “köttätare” mot ateister. Och veganer mot troende. T.ex “Jag blir så irriterad att köttätare inte fattar att det är fel att äta djur, dom är jävla idioter”
    Skulle isåfall låta: “Jag blir så irriterad att ateister inte fattar att det dom tror på är fel, dom är jävla idioter” Hur skulle ni känna om nån sa nåt sånt?
    Jag tycker det är bra att ha egna åsikter och man får uttrycka sina åsikter, bara man gör det med kärlek för sina medmänskor och inte med hat. ♡

    • mariawingren says:

      Detta håller inte eftersom att ateism och troende inte på något sätt handlar om samma sak som veganism vs köttätande. Varken det ateister eller troende tror eller inte tror på tar livet av levande varelser. Det gör köttindustrin.

      Jag hatar inte någon, men jag tänker inte sitta tyst och låtsas vara okej med att miljontals oskyldiga djur dör helt i onödan varje dag bara för att människor är själviska och tycker att de smakar gott. Det jag gör gör jag utav kärlek: kärlek för djur. Någon måste vara rösten för de som inte kan tala. Sedan om jag ska uttrycka min åsikt någonstans är det väl lindrigast för alla stackars upprörda köttätare att jag gör det på min blogg där de helt enkelt kan låta bli att klicka in om de tar illa upp?

      Tack för din kommentar, respekt och kärlek! 🙂

  3. Jag says:

    Såklart du får säga att du tycker det är fel 🙂 Jag pratade allmänt om veganer/vegetarianer, det finns vissa veganer/vegetarianer som hackar ner och trycker ner och beter sig allmänt hatiskt/aggressivt mot dom som äter kött och det tycker jag inte är okej. Jag tycker det däremot är okej att säga att man tycker det är fel att äta kött (om det är så man tycker) men jag tycker inte det är okej att behandla mänskor sämre för att dom äter kött. (Pratar inte om dig nu, utan om dom som trycker ner andra)

Leave a Reply

