Kraftansträngning och små storlekar

Hej.

Idag har jag sökt jobb. Det ni. Det jag lovade mig själv att göra gjorde jag idag, och det känns bra. Jag är stolt över mig själv. Även om V väntade utanför gick jag in ensam och vågade ta lite plats för en stund. Det var riktigt läskigt. Konstigt hur jag är bekväm med att stå på scen eller gå på audition, men så fort det blir lite mer personligt så springer jag iväg och gömmer mig, rädd. Inte idag, dock. Det var inte så svårt som jag inbillade mig att det skulle vara. Det var ju bara att gå in och fråga vem man skulle prata med. Ingen blev arg på mig. Ingen tyckte att jag var i vägen. Ingen tyckte att jag var störande. Jag blev bemött på ett respektfullt och vänligt sätt. Som alla sagt åt mig innan är jag inte den första som söker jobb, och inte heller den sista. Det är mänskligt.

Annars då? Jo, utöver detta äventyr så har jag bara tagit det lugnt. Introvert som jag är behöver jag samla energi då jag är ensam. Andas lite på egen hand. Jag tog en sväng via Adam & Ewa loppiset där jag har skaffat ett bord, fyllde på med lite kläder som jag bestämt mig för att inte behålla. Ätstörningen håller hårt i alla XS-kläder, men oavsett hur jag skulle klämma och vrida på mig så skulle de inte passa. Då är det bara att säga hej då och hoppas att de hittar en ny ägare, även om det är svårt. Löjligt hur en ätstörning kan påverka en även på den fronten. Hemskt också. Men det är inte mig det är fel på. Det är inte jag som inte passar. Det är kläderna.

Just nu ser det ut så här hos mig. Bästa katten i världen och finaste muggen.

Processed with VSCOcam with a5 preset

Leave a Reply

