Vem är jag nu?

Får frågan, hör frågan konstant, funderar själv på frågan. Har jag förändrats?

Från och med när har jag blivit en annan Maria? Vad är det med mig som är annorlunda?

“Du är inte samma människa jag lärde känna i augusti.” Augusti är inte länge sedan. Vad har hänt med mig sen dess? Varför skulle jag vara en annan människa nu än jag var då?

“Detta trodde jag inte om dig.” Vad är det du inte trodde? Har jag chockerat dig, och i så fall, på vilket sätt?

Varför känns det som att jag måste vara på ett visst sätt för att folk ska acceptera att jag är jag, och att jag fortfarande är samma person? Jag har kanske förändrats. I sådana fall mycket på grund av sjukdom och erfarenheter. Mera empati för levande varelser. Respekt för mig själv. Jag säger ofta att jag vet vad som är bra för mig, och det är inte tomma ord. Jag vet vad jag gör. Det tror jag i alla fall att jag gör.

Tre vänner har jag förlorat på en väldig kort tid. Detta har fått mig att inse saker, främst om mig själv. Vad jag psykiskt klarar av. Vad som är bra för mig. När det är dags att sätta ner foten och säga “nu räcker det. Detta är inte hälsosamt för mig.” Då kom orden.

Detta trodde jag inte om dig, Maria. Jag trodde du var bättre än detta. Hur kan du göra såhär mot mig?

Älskade vänner. Jag var illa tvungen.

4 thoughts on “Vem är jag nu?

  1. Alexandra says:

    Jag tkr du e samma gamla underbara Maja, sen gör man va man måst göra för sej själv å de e väl int dåligt. ❤ E jätte ledsen att vi ses så sällen nu då vi bor i olika städer 😢

Leave a Reply

