Veganmatlista

Dina bästa vardagsrätter. 

Risotto, nachotallrik, spaghetti med svamp och tomatsås. Så gott!

Vad kan du inte leva utan att ha i skafferiet/kylen?

BANANER. Oh, man. Träffar du mig en dag då bananerna här hemma är slut är jag inte glad. Sedan är champinjoner, ris, spenat och paprika också väldigt viktigt.

Vad är en maträtt som alltid funkar? 

Dongnais vegevårrullar på fyllan, haha.

IMG_2669 IMG_2697

asiatiskt på buffé / jordgubbssmoothie

Vad är de nyaste tillskotten i ditt skafferi?

Hemp proteinpulver. Where do I get my protein? Drugs. (Obs: det sista var ett skämt)

När du ska imponera på någon, vad lagar du då? 

Förhoppningsvis kan jag inom snar framtid briljera med massor av nya recept, men just nu är det oftast de jag redan nämnt som jag lagar. Dock kan one-pot-pasta aldrig gå fel, och idag bjöd jag på ostbricka. Snärtigt! Små fruktspett har varit en favorit hos gäster. Finns hur mycket som helst!

Vad är dina favoritkryddor?

Kanel, salt, potatiskrydda, basilika.

IMG_3133 IMG_3125

oatly frukostdryck / färdiglatte ❤

Vad är de roligaste maträtterna att laga med kompisar?

På grund av en dum ätstörning är det aldrig roligt att laga mat med andra. Stormtrivs i köket då jag får vara ensam, men ja. Stay away. Höll på att få spader då min pojkvän hackade svamp på fel sätt här om dagen. Men detta är något jag jobbar på.

Vad är den senaste nya maträtten/ingrediensen du provat?

Jag har börjat testa på rawfood! Zucchinipasta var det senaste, och det blev supergott.

Tre maträtter du vill prova laga.

Raw twix-bars, hummus, och pizza!

Vad piffar upp en maträtt?

Brist på döda djur i maten. 🙂

Om du bara fick äta en maträtt resten av ditt liv, vilken maträtt skulle det vara? 

Spaghetti med ketchup. #minimalism

IMG_3109 IMG_3099

bananglass / frukttårta

Listan härifrån.

6 thoughts on “Veganmatlista

  1. Irene says:

    Vårullarna du äter u fyllan är inte veganska. De flesta vårrullar som e utan kött är vegetarianska. För man smaksätter dem med fiskolja…

    • mariawingren says:

      Har du kollat upp om så är fallet med just dessa? Skulle vara asdålig kundbetjäning från deras sida i sådana fall eftersom jag faktiskt har skickat och frågat dom om deras vegevårrullar är veganska.

    • ef says:

      👆🏽 dognais vårrullar är ej veganska ! En kompis till mig varas kompis jobbat där så berättade att de ej är veganska . Och ibland ger de till o med vanliga till mig som vegetarian , never trust any one in Vasa . ( jag blev panikslagen så jag fick min vårrulle med lite kött i )
      Så Inga av dessa små stånd / vagnar har veganska , o ja ibland inte vegetariska .
      Fisksåsen/oljan används i alla lösa genomskinliga såser , de ända utan är vanlig chili sås .

      Just so you know .
      Om du e jätte strikt så borde du veta det 🙂

      • mariawingren says:

        Som tidigare nämnt har jag skickat och frågat Dongnai (nu två gånger) angående innehåll och ingredienser. Har båda gångerna fått höra att de är veganska. Sedan är det ganska svårt att få en vårrulle med kött i istället för en vegetarisk då de vegetariska är typ tre gånger så små som de med kött i?

        Har fått veta ingredienser och hur de tillagas. Ska kräva en ganska envis människa för att smuggla in kött i dem. Är det såsen som inte är vegansk är det ju inte så svårt att byta ut den då man kommer hem.

  2. Irene says:

    Nä jag har inte kollat upp. De va min syster som sa att de nästan inte finns några veganska vårrullar. För att nästan alla tillsätter dendär fiskoljan i… Men om du frågat är dom säkert veganska! 🙂

Leave a Reply

