Hur är det annars?

Jag sörjer fortfarande. Hur länge kan man sakna en bortgången katt? Watch me. Sakna kommer jag nog aldrig sluta göra, men jag har varit helt förstörd över att ha förlorat min fyrbente vän. Jag tror att min depression passade på att sänka klorna lite djupare i mig nu då jag var sårbar för jag mår verkligen inte bra. Mamma satte ord på det hela idag.

Mamma: Hur är det annars?
Jag: Bra. Eller, ja. Sådär, men.
Mamma: He får döga.
Jag: Precis.

Jag andas. Jag stiger upp och går till jobbet varje dag. Jag äter så ofta som vi på kliniken kommit överens om att jag ska äta. Är det Eddies bortgång? Eller är det medicinbytet som skakat om mig? Kanske höstmörkret? Det skulle inte vara första gången som vinterhalvåret drar ner mig extra mycket.

Jag bara spekulerar.

2 thoughts on “Hur är det annars?

Leave a Reply

