Till bloggalan?

Jag har ett problem angående Bloggalan. För att fatta mig kort: jag vet inte vem jag ska gå med. Jag har tänkt och kommit fram till att jag har tre alternativ.

  1. På något sätt lyckas slita med mig pojkvännen trots att han är väldigt obekväm med tanken. (“Kan du snääääälla följa med mig?” “Knappast”) Ni som känner honom vet säkert vad jag menar. Inte riktigt hans grej.
  2. Tillbringa kvällen med mig själv. Så klart är chansen att jag inte känner en endaste person på platsen så stor, men det skulle ändå kännas konstigt att bara visa sig helt ensam till en början, och att inte ha någon att småprata med i stunder där jag inte känner någon annan. Speciellt för stackars Maria som blir ångestfylld i sådana situationer. Vill ej kalla det socialfobi, men något i den stilen är det väl.
  3. Fråga runt bland människor jag känner och försöka hitta någon att gå med, om inte någon som redan har planerat att gå.

Gör jag en höna av en fjäder? Möjligtvis, men i mitt huvud är det ändå ett problem. Blyga jag. Men ååååh.

Ni ser mig nog säkert på Galan ändå. Kan ta det som en utmaning för mig själv. (Nu är bara nästa problem vad jag ska ha på mig.)

One thought on “Till bloggalan?

  1. Ine says:

    Jag hade gärna velat gå men jag är inte lämpligt sällskap ( Paus) Och har ju ingen blogg längre. Önskade att blogg galen skulle kunna funnit när jag bloggade aktivit 🙂

    Men säkert hittar du någon. Många verkar ju vara påväg ! Annars fin låten din !

Leave a Reply

