11 November, 2015

Jag går så snabbt över från lugnhet, från vanliga Maria, till detta.

Från ingenting till något som känns som att det kommer vara sista stunden någonsin för mig. Över ingenting. Över lilla minsta snedsteg, antydan av stress eller en aningen höjd röst. Och jag vet ej hur jag ska hantera detta. Känslan av ett hjärta som bankar så hårt på bröstkorgen att man tror att det vill ut. Okontrollerbar andning. Händer och knän som skakar. En önskan om att bli lämnad ifred, för annars kommer jag dö. Men om jag blir lämnad ifred kommer jag också att dö. Det går inte att vinna över paniken och ångesten i denna stund.

Jag bara skriver.

Hur gör man? Hur finner man lugn utan rakblad eller slag mot kroppen? Jag har uteslutit de nämnda “alternativen” ur min vardag för ett tag sedan. Lovat mig själv och andra. Nu vet jag inte längre hur jag ska göra. Jag vet ingenting.

Jag kan inte hantera min panik men åh, vad jag önskar att jag kunde.

Leave a Reply

