Om en dag och följande dag

Hej hallå på er, fina.

Idag.

Idag går snabbt. Jag har jobbat, det gick snabbt. Jag har slösat tid här hemma, det har gått snabbt. Snart ska jag gå och lägga mig.

I morgon traskar jag iväg till jobbet klockan tolv. Jag har lovat mig själv att inte sova bort dagen trots att jobbdagen börjar så sent, även om det är mer lockande att sova än att vara vaken. Jag tror att jag har ärvt det av min pappa. Sovandet. Då tänker jag att jag kan vila i det att han är fantastisk, trots sovandet. Det är alltså bara ett litet problem i mitt liv.

Jag längtar inte efter i morgon, men jag får inte ångest över att en till dag passerat. Jag tror att det betyder att jag blir bättre. Jag känner mig lugn när jag tänker på att jag har all tid i världen och en dag inte är hela världen.

2015-09-18 22.20.23

Leave a Reply

