Måndagstankar

Jag gick på bloggalan som så många andra. Jag hade riktigt roligt, och ännu roligare på efterfesten. Dansade skorna av mig. (Nästan) All kärlek till Ida-Marie och Maria som jobbat så hårt för att få galan att bli en gala. Ni är bäst.

(Två minus: ingen alternativ till komjölk att ha i kaffet under pausen, inget veganskt alternativ till humbugarna på efterfesten. Kanske 2016?)

Nu sitter jag och lyssnar på Melissas nya. Den är underbar. Har ni hört den? Längtar tills då hon kommer till Vasa. Kommer gråta ihjäl mig av lycka har jag på känn.

Jag längtar även efter den 7:e december då jag får lön. Då ska jag köpa julpynt och pyssla om lägenheten. Julen är väldigt välkommen hit. På lillajul kommer jag antagligen dra upp till Nykarleby och Jakobstad. Måste ta reda på om man får ha med sig en katt på bussen. Alternativt hitta skjuts. Ludwig ska definitivt få komma med och fira lillajul. För man ska ju fira med de man älskar.

Puss, hej.

5 thoughts on “Måndagstankar

  1. Ine says:

    När ja åker buss nuförtiden rätt mycket så har jag märkt att de e många som har med hundar. Så jag tror du skulle nog få 🙂 dock tycker jag de e lite konstigt att få ha med eftersom tänk skulle nån va jätteallergisk.

    • mariawingren says:

      Ja tänkt samma sak! Men ja läste på matkahuoltos hemsida att om man e allergisk så har man rätt att välja plats själv. Å så har busschauffören rätt att bestämma om djure får åka me eller int. Tycker de e lite konstiga regler!

      • Ine says:

        Aa Jo lite konstigt . Sist jag åkte från Vasa till Närpes så steg en tant på i Pörtom. Bussen va helt full så hon måste sitta långt bak :. Men en tjej framför mig verka få lite panik när hon kom med hunden . Å tar typ fram nå tabletter. Men de e ju lite samma med nötter brukar jag tänka. Att e man allergisk måste man säga till på förhand för att de ska gå bäst:)

Leave a Reply

