Lite av allt

Här ekar tomt men det gör inte så mycket. Livet går vidare ändå. För att make-up för min bristfälliga närvaro ska jag uppdatera er lite på vad jag hållit på med den senaste tiden.

Jag har…

Processed with VSCOcam with a5 preset

myst med Ludwig,

 

vsco-photo-1 copy.jpg

mycket. Han är även kastrerad nuförtiden. Gissa om han var besviken då han vaknade upp ur sin bedövade sömn och upptäckte vad som fattades. Stackars bebis. Sedan har han inte blivit ett uns lugnare efteråt heller, men jag hoppas på att han hanterar katterna i Kyrkostrand bättre nu. (Sist jagade han stackars Immanuel genom hela huset. Två frassar på samma ställe? Skandal)

 

vsco-photo-2 copy.jpg

smygfotat julpyntet på kliniken… (heja vad glad jag blev då jag steg in i byggnaden och möttes av ljusstakar och röda bordsdukar. Julpyntsfantast, hej!)

 

vsco-photo-1.jpg

och även julpyntat själv! (är du stolt, mamma?) Gråter en skvätt över att jag lyckats nästan-ha-ihjäl mina blommor, dom som jag fick speciellt för att de skulle vara så lättskötta. Jag suger på blommor. Därav granen i plast.

 

vsco-photo-2.jpg

upptäckt vintern med Ludwig. Han var inte så förtjust, och var mycket nöjd över att komma in igen efter vårt äventyr. För kallt om tassarna, usch. Vad är detta ens?

One thought on “Lite av allt

  1. Julia Degerth says:

    Hej maria, tack för kommentaren på min blogg! Jag är ledsen om jag upprörd dig och kanske inte förklarade tillräckligt bra hur jag tänker om saken. Jag tror liksom bara att man inte längre vill föda upp t.ex. kor om folk slutar äta nötkött eller dricka mjölk och då skulle de utrotningshotas (kanske inte i Indien men det är en annan femma..) och därför tror jag helt enkelt på att ekokött är bättre än inget kött ur ett djurperspektiv. Kanske konstigt just för att man ju dödar djuren men det är bara min åsikt. Jag vill inte att djuren dör ut och inte finns om tio år! Jag tror dock att det här är ett för känsligt ämne att tala om så jag hoppas på no hard feelings för ville aldrig uppröra utan bara föra fram min åsikt! Ha det så bra, hoppas du tittar in igen 🙂

Leave a Reply

