Året 2015

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? Ja. Jag tog examen studenten. Besökte Barcelona. Adopterade en katt. Flyttade hemifrån. Jobbade på riktigt. Släppte en singel.

Genomdrev du någon stor förändring? Några av de saker nämnda ovan blev stora förändringar i mitt liv. Jag tog gick ut både YA och gymnasiet, något jag är väldigt stolt över att jag klarade. Jag flyttade hemifrån för första gången någonsin. Nu bor jag i en lägenhet med min nya lilla “familj”. Jag blev även vegan. Det var nog den bästa förändringen jag medvetet gjort. Det är även något jag önskar att jag hade bestämt mig för innan, men man kan inte ändra det som varit.

Sedan har jag även förändrat mitt tema på instagram ett par gånger. Om ni känner mig väl vet ni hur stort det är.

BeFunky Collage1

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, nej. Så gammal är jag inte. 🙂

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 4 januari är det första jag tänker på.

Dog någon som stod dig nära? Min älskade Eddie gick bort. Det var riktigt jobbigt.

Vilka länder besökte du? Spanien. Detta var även första resan utomlands utan Mamma och Pappa eller annan övervakare. Det var underbart. Barcelona var en väldigt veganvänlig stad.

BeFunky Collage4

Bästa köpet? Jaaaaa. Jag vet inte.

Gjorde någonting dig riktigt glad?  Många saker har gjort mig riktigt glad. Resan. Lägenheten. Nya vänner. Gamla vänner. Ny medicin, höhö.

BeFunky Collage2

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? Inspiration och skrivlust.

Vad önskar du att du gjort mer? Önskar att jag hade läst mer. Har läst ut väldigt få böcker detta år. Önskar även att jag spenderat mer tid i skolan, för nu får jag abstinensbesvär varje gång jag går förbi Campus Allegro.

Vad önskar du att du gjort mindre? Spenderat tid på personer som inte var värda det.

Bästa boken du läste? Vi är inte sådana som i slutet får varandra. Det är den enda boken som jag fortfarande kommer ihåg från detta år. Den är riktigt bra, den ska ni läsa. Snarast.

Största musikaliska upptäckten? Ulrik Munther skulle jag nog säga. Dreamy.

BeFunky Collage5

Vad var din största framgång på jobbet 2015? Att jag lyckades skaffa ett jobb över huvud taget. Ryser fortfarande då jag tänker tillbaka på all ångest som jobbsökningen gav mig.

Största framgång på det privata planet? Jag har blivit mer öppen. Jag vågar tala om sådant som är jobbigt. Jag har kommit längre i mitt tillfrisknande.

Vad spenderade du mest pengar på? Hyra, mat och kanske alkohol. Ojdå.

Något du önskade dig och fick? En roll i Natten Är Ännu Ung.

Något du önskade dig och inte fick? 
Fame & fortune.

BeFunky Collage6

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
 Besökte Nykarleby och Jakobstad. Blev en lååång kafferunda, men det var roligt.

Vad fick dig att må bra?
 V. Ludwig. Skolan. Natten Är Ännu Ung. Nya och gamla vänner. Hajat.

Vem saknade du? 
HAJAT.

De bästa nya människorna du träffade?
Angelica och Jenny. 

Mest stolt över?
 Att jag tagit mig så här långt och att jag fortfarande lever. Att jag trivs mera än jag gjorde innan.

Högsta önskan just nu? 
Att jag får börja studera nästa år. Att det ska vara givande.

Leave a Reply

