Jobbhistoria

Jag trivs väldigt bra på mitt jobb. Jag kan det jag ska kunna och jag känner stamkunderna. Det är ett bra jobb, helt enkelt. Men det händer ibland märkliga saker på Görans Konditori.

Sitt ner och hämta tekoppen för nu ska jag berätta vad jag såg idag.

En man kommer in. Jag har aldrig sett honom förr, han köper inget. Han sätter sig ner vid ett bord. Okej, helt fine så länge han inte stör kunderna så jag fortsätter mind my own business, lagar smörgåsar, småpratar med kunder, etcetera. Sedan hör jag någon  (ni kan ju gissa vem) harkla sig så högt att jag inte skulle vara förvånad om det hördes ända ut till torget. Och inte så som man gör när man för en sekund tappar rösten, utan mannen försöker verkligen tömma halsen och näsgångarna på snor. You get me?

Sedan ser jag det. Händelsen. DEN händelsen.

Han kollar ner på golvet (jag undrar vad i hela världen han håller på med) och spottar. Spottar. HAN SPOTTAR på GOLVET. Ursäkta, va? Förstår ni? Hans gigantiska loska ligger nu på golvet i Görans Konditori. Allt snor han nyss kämpade med att tömma ur hela kroppen ligger där. På. Golvet. Sedan spenderar han en kort tid med att väldigt odiskret stirra på tjejerna vid bordet bredvid. (Dom var precis lika äcklade som jag. Eller, ja. Vid närmare eftertanke var dom nog mer äcklade än jag)

tumblr_inline_nuugd9t54X1r4mjpv_500.gif

Tacka vet jag Rewell Centers vakter som ledde honom ut ur byggnaden.

Otroligt bisarrt.

Leave a Reply

