Fun fact #8965

Hur ser dina morgonrutiner ut?

Alarmet ringer och jag stänger av i hopp om att få snooza lite. Ludwig hör alarmet och kommer och väcker mig. (Får alltså ej snooza längre???? Kattjävel) Vi stiger upp, går till badrummet, gör badrumssaker. Jag borstar tänderna, han dricker vatten direkt ur kranen. Sedan äter vi morgonmål, jag dricker kaffe, han goes bazonkers i hela lägenheten. Euforin över att en av hans människor äntligen har vaknat, alltså ni fattar ej. Sedan sminkar jag mig och går till jobbet. Om jag är ledig bänkar jag mig i soffan, kollar dålig TV, och dricker en till kopp kaffe.

2016-01-19 09.03.26 copy.jpg

Om du bara fick ta på dig en sminkprodukt på morgonen – vilken skulle du välja?

Mascara. Mörka ringar under ögonen och nästintill obefintliga ögonbryn kan jag leva med, men ge mig för guds skull i alla fall produkten som framhäver mina ögonfransar.

Kaffe eller te?

Kaffe. Helst en latte gjord på Oatlys iKaffe med lite sirap med chaismak i. HIMMELSKT gott.

Om du bara fick bära en klädfärg resten av livet vad skulle det vara?

Haha. Svart.

Vad får du oftast komplimanger för?

Just nu verkar kommentarer om hur duktig jag är på jobbet rassla in oftare än vanligt från kunderna. Uppskattas!

2016-01-18 13.49.05

Är du beroende av något?

Kaffe. I kid you not. Testade på en kaffedetox under jul”lovet” och jag har nog aldrig mått så dåligt. Sämsta beslutet någonsin? Ja. Var yr, trött, vresig. Verkligen inte en trevlig människa. Därför gav jag upp. Nu dricker jag kaffe igen.

Vad gjorde du för ett år sedan?

Jag undvek skoluppgifter och var nykär. Spenderade otroligt mycket tid i Nykarleby.

Vad finns alltid i din handväska?

Sand. Vetefan varifrån den kommer, men sanden hittar min väska förr eller senare. Annars finns inget jag alltid har med mig eftersom att jag är en glömsk liten jävel. En bättre fråga vore vad jag borde ha i min väska men har glömt hemma. Igen.


Vilken är din favoritdrink?

Oj oj. Latten jag nämnde ovan. Annars, tja. Screwdriver eller en vattnig sex on the beach.

Har du några dåliga vanor?

Jag kan aldrig gå och lägga mig i tid. Stiger aldrig upp i tid heller. Go figure. Och ja, jag plockar hår ur knäna med en pincett. Varför? Ingen aning. Slutar först när knät blöder. (sedan inser jag att jag har TVÅ knän >:) )

Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?

1) Jag var Green Days största fan en gång i tiden. Ägde varje skiva, två t-skjortor med deras namn och ansikten etc etc. Skrev skoluppsatser. Oöverdrivet.

2) I dagis-förskoleålder var jag besatt av valar. Tyckte de var så himla coola. Ritade valar över allt. Fråga ej. 🙂
3) Varje gång jag ser en hund, oavsett när eller var, kommer jag påpeka att där är en hund och undra över hur den har det. Otroligt svårt att låta bli att gå upp till ägaren och fråga om man får hälsa på hunden. HUNDAR.
4) Under tiden jag mådde som sämst spenderade jag timmar vid biblioteket, gick genom hyllorna om psykologi och lånade varje bok som handlade om ätstörningar. Fiktion eller faktaböcker, jag läste dem.

Frågorna stal jag härifrån. Peace out, brochichos.

Photo on 1-21-16 at 11.47 PM #2

Leave a Reply

