Sponsra mig, Violife

Update från sjukstugan! (Stugan? Huset? Lägenheten? Sjuksoffan)

Det suger. Ni vet då man var yngre och ens vän gick med kryckor för alla människor är klantarslen ibland och saker går fel? Då man själv var så avundsjuk för att man också ville skippa gymnastiken och få skjuts överallt. Jag tar tillbaka all avundsjuka jag känt i dessa specifika situationer. Är sjukskriven i en månad som jag nämnde i mitt förra inlägg, men vad spelar det för roll när jag inte kan göra något?

Blev snål på ost igår (Veganost, dendär skiten som är gjord på komjölk vill jag inte ha i kroppen) så jag hoppade iväg till köket för att hämta just det. Där står jag sedan vid kylskåpet med ett ostpaket i handen och försöker klura ut hur jag ska stödja mig på kryckorna och hålla i paketet på samma gång.

Vill kunna stilla mina ostbegär utan att sambon ska behöva stiga upp från datorstolen och hjälpa mig transportera ett ostpaket från kylskåpet till vardagsrumssoffan där jag bestämt mig för att stanna under hela min sjukskrivning. Universum hade andra planer.

Mitt sällskap är i alla fall mysigt.

Photo on 2-12-16 at 8.41 PM #3

Leave a Reply

