Instakoll

Hittade denna lista på Ida-Maries blogg och jag var ju illa tvungen.

Har ni någonsin träffat mig? Har ni någonsin hört mig tala om Instagram? Den appen är mitt liv. (Skojar bara) (Eller gör jag?)

Screen Shot 2016-02-15 at 11.40.08 PM.png

1. Har du några ramar/former på bilderna eller ett speciellt utseende de skall följa?

Yes sir. Vit bagrund. Ibland har jag tagit bort bilder och redigerat ännu mer för att bilden inte var tillräckligt ljus. Life is tough.

2. Har du ett speciellt tema till ditt konto?

Nope, inte innehållet i bilderna. Dock blir det många kattbilder.

3. Är du en “instaselfie” person?

I wish. Bildbiblioteket på min telefon är ca 60% selfies, 30% katter och 10% övrigt. Problemet är att min frontcam tar så gryniga bilder att de förstör mitt feed, därför postar jag inte alls många selfies. Fatta vilket problem. Snart köper jag en ny telefon och då blir det andra bullar. (materialist, ja visst)

4. Människor, prylar eller miljö, hurudana bilder gillar du mest?

Djur och vegansk mat. Gillar även selfies. Människor är så fina.

5. Vilka hashtaggar avänder du mest?

Använde en hashtag för 8 veckor sedan. Det var #hohoho. Jag tar inte hashtaggar så värst seriöst. #Vegan är säkert den jag använder mest, för att likasinnade ska hitta mitt konto och stilla mitt bekräftelsebehov.

6 .Vilka är dina favorit instagrammare / instagramkonton?

Jenny Mustard
“swedish vegan feminist in berlin lover of everything deliciously minimalistic”

Screen Shot 2016-02-15 at 11.26.14 PM.png

Studentkäk
“studentkäk som är bra för både djur, miljö och plånbok. Här cirkulerar vi veckovis och inspirerar varandra! Vill du vara med? DMa! 🌱💪”

Screen Shot 2016-02-15 at 11.28.43 PM.png

Tiedyedtofu_
“AVALON • VEGAN • AUS 🌎 inhabited earth for 15 years

Screen Shot 2016-02-15 at 11.30.34 PM.png

7. Finns det något du skulle vilja ändra med ditt konto?

Vill egentligen byta stil på mina bilder men jag vågar inte. Detta är ett problem för mig.

8. Svara ärligt; Betyder antalet gillningar och följare något för dig

Ja, tyvärr.

9. Vad tycker du är det viktigaste med ett instagramkonto?

Vet inte. Instagram är ju inte viktigt i sig. Det är väl bara att man gör sin grej.

10. Dina bästa instatips? 

1. Följ mig, jag är bäst.

2. Stäng av notifikationerna. Du kommer ändå kolla instagram förr eller senare, du behöver inte notifikationer som ber dig göra det hela tiden.  Det har jag gjort. Riktigt skönt är det.

2 thoughts on “Instakoll

Leave a Reply

