Min nya vän

Säg hej till min nya roomie. Än så länge är den namnlös, men jag jobbar på det. Funderade länge på huruvida det är veganskt att ha en köttätande växt hemma men kom inte fram till något vettigt. Veganlivet består ju enbart av den eviga frågan “är detta veganskt?” som ni vet.

Synd är att jag igår efter att ha vattnat denna skönhet lämnade den på vardagsrumsbordet som sällskap så länge jag spelade Sims på min telefon. Det jag inte upptäckte förrän det var läggdags var att Ludwig hade hittat växten och tuggat sönder delar av den. Fis-katt. Tror dock att växten går att rädda. Trots att själva växten hade blivit uppdragen ur jorden av den svarta varan (ni vet) tog rötterna ingen skada.

Visst är/var den vacker?

2016-02-28 15.50.17 copy.jpg

Leave a Reply

