En lista till

(som jag hittade på Danielas blogg)

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
Oj, detta är revolutionerande för jag VET FAKTISKT INTE. Jag som gråter hela tiden!

EDIT: Jag minns. Grät när Leo fick sin Oscar.

TRE SAKER DU AVSKYR
Päääääls, köttnormen och anti-feminister.

HUR VAR DU I SKOLAN?
Väldigt tystlåten och ångestfull. Var alltså väldigt populär.

VAD BLIR DU STRESSAD AV?
Allt. Precis allt gör mig stressad. Sitter du fem centimeter för nära mig? Stress! Måste jag ta mig till jobbet en halvtimme innan det var tänkt från början? Stress! Tappar en smörgås på golvet? STRESS!!

TRE SAKER DU ÄLSKAR:
Djur, konserter, mina föräldrar.

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
Ohhohoho. Jag har ingen aning alls. Vill säga jobbig, men ska inte vara så självkritisk. Hoppas att människor tycker att jag är cool. Vem vill inte vara cool, liksom?

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Haha, let’s not go there.

EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:
När man träffar en person som man egentligen inte känner men bara t.ex gått i samma klass som i lågstadiet, och det framtvingade småpratet som uppstår. Jag känner inte dig, jag vill bara gå vidare och fortsätta min dag. Tack.

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
När mitt smink är on point.

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Ludwig. Han har lärt sig att apportera och det är det GULLIGASTE jag någonsin har sett. Hans glädjeskutt när han kommer tillbaka med godispinnen i munnen och vill att jag ska kasta den igen. Ni skulle smälta om ni såg det, jag lovar.

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?
Veganism. Icke-veganism. Hur folk inte kan vara veganer när de vet vad som händer inom djurindustrierna. Jag förstår verkligen inte. Inte av respektlöshet, jag bara fattar inte. Det existerar liksom inte i min värld.

TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:
Att inte få en studieplats till hösten.

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Lärare. Speciellt lärare för barn i typ 14-års åldern. Skulle bara vilja riva skallen av skitungarna om de inte lyssnade på mig. “Men jävlar Peter, hur många gånger ska vi behöva gå igenom detta för att du ska fatta? Blev du tappad som barn??” Är aningen elak innerst inne, förstår ni.

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
Skulle vara en SKITDUKTIG musikalartist. Anställ mig, Svenska Teatern. ÅST? Anyone?

2016-02-28 15.34.02 copy

Leave a Reply

